Wednesday, 1 July 2015

:: My Dear Mr. Dimple ::

Assalamu'alaikum w.b.t.

Selamat menjalankan ibadah puasa yang tinggal lagi setengah bulan.

Cepatkan Ramadhan berlalu. Rasa macam belum cukup amal ibadat tapi dah tinggal setengah bulan, haishh.. Jadi mari kita manfaatkan masa yg tinggal :)

Since dah lama tak update pasal novel, harini nak buat review sikit. 
Beberapa hari sebelum bermula Ramadhan, aku buat cabaran A Book A Day. So challenge accepted! 



◀Book Review▶

"My Dear, Mr. Dimple" by Aifa Batrisya

Umar Faliq ❤ Zarin Sofea

Bagi aku, cerita ni not bad laa. Tentang lelaki yg boleh tahan agamanya, dan ada rupa ofkos, tapi kuat sangat berahsia. Everything dia nak keep to himself. Not to forget dia jugak seorang lelaki yg pendiam.

Disebabkan sikap dia yg suka berahsia, certain parts, aku macam biasa akan simpulkan 'laki semua sama'! Pheww~

Tapi deep inside, aku tahu dia buat sesuatu tu ada sebab. Haha

Zarin Sofea, nasiblah bukan pendiam jugak. Bukan lah perempuan yg asyik nak melawan even certain things ada dia buat tanpa izin suami.

Menurut penulis, watak antagonist dalam novel ni adalah sedutan dr real life. 

Kira dahsyat jugak laa kalau ada manusia macam tuu.. hmm
Disebabkan sifat dengki dan tamak menguasai diri, habis merana dan memakan diri sendiri.

Kalau anda tertanya-tanya tentang jalan cerita ni, go get one! hehe 


One thing pasal cerita ni, tak semua benda kita boleh desak orang sebab nak tahu sesuatu benda tu, Kadang lebih baik kita tunggu dan bersabar hingga tuan empunya badan reveal sendiri apa rahsia tu..

Sebenarnya banyak lagi boleh dipelajari, tapi kalau bagutaw semua tak surprise la kan, hehe.

Selamat membaca =)


p/s: aku, memang dr dulu lagi tanak suami pilot. Kiki dan aku taw, pilot pon tanak aku. Lol. Okbai.



No comments: