Saturday, 7 December 2013

:: Sebuah Perasaan yg Dinamakan Rindu ::

Tatkala hati membisikkan sebuah perasaan yg tak mampu dinafikan lagi, ia dipanggil 'rindu'.
Rindu hadir tanpa dipaksa, hadir kala cemburu melihat perkara yg terjadi di sekeliling kita.
Aku rindu, rindu pada keluarga aku.
Aku rindu nak tatap wajah mak ayah aku.
Bercerita hal2 yang hanya aku dan kakakku saja yg tahu.
Bercerita tentang masa depanku dgn abg yg satu.
Bergurau senda dengan adik-adikku.
Aktiviti memasak kuih2 tempatan dgn mak waktu petang yg lapang, main jutaria dengan abang, kakak ipar, dan anak sedaraku, main skipping, lawan siapa yg paling banyak bilangannya, saat 'diganggu' oleh adik bongsuku  sbb nak main game dlm laptop ni. dan macam2 lagi yg menghambat satu rasa iaitu rindu....
Hanya telefon menjadi penghubung.
Hanya suara meluahkan rasa, tanpa pandangan mata.
Yaaa, sudah menjadi adat, ini semua hanya pengorbanan.
Yang aku harapkan pengorbanan yg diredhai Allah.
Hubungan yang takkan putus, kerana ada darah yg sama mengalir dalam badan yg berbeda..
Moga Allah lindungi orang-orang yg aku sayang.
Moga doa menjadi pengalir kerinduan.

Biar gambar berbicara..
a story behind the picture

6 comments:

athiqi ariff said...

ohhh...aza homesick ya..hehe..biasa la 2...kuatkan smgt ya...

MaWaR RinDu said...

eheh >.< memang poonnn,, huhu slalu sangat homesick sem ni,ntah la knapa

Nur Khairiah Irwanie said...

InshaAllah...sabar yea..xlama nnti dpt balik laa.. ^_^
btw..thanks aza add sy kt bloglist awk..huhu...rajin benor :D

MaWaR RinDu said...

huhu tulaaa.. law bolh nak balik secepat mungkin.. hee add la sbb kak wani rajin jgak update blog..huhu

Nur Inani said...

perjuangan memerlukan pngorbanan .. =)

MaWaR RinDu said...

hmm betull :D baru terasa kemanisan