Friday, 13 September 2013

~ I am an Ailurophobia ~

What is Ailurophobia?


{TAHUKAH ANDA?} Ailurophobia bermaksud takut kepada kucing. Tetapi, jika anda perasan, kucing akan tertarik untuk lebih mendekati si fobia kucing ini.
, seperti di dalam gambar.

Ini kerana jika seekor kucing masuk ke dalam sebuah bilik dipenuhi orang. Orang yang sukakan kucing akan memberikan bahasa tubuh yang menjemput kucing untuk digesel dan dimanja. Berbanding si fobia kucing yang akan menunjukkan bahasa tubuh seperti duduk diam, merapatkan tangan dan kaki serta agak kaku posturnya.

Si kucing akan nampak bahasa tubuh serta posisi si fobia kucing adalah sangat kurang faktor mengancam keselamatan, dan akhirnya lebih tertarik kepada mereka untuk diterokai dan disiasat kemudiannya.

Aneh bukan?

cc to FB.

Yes, I'm an Ailurophobia. Fakta2 di atas benar sekali kerana ia memang terjadi pd sy. bila sy ke kedai makan atau mana2, potensi kucing datang kt sy sangatlah tinggi, sy pon xtaw kenapa. sy sedar yg kucing suka datang kt sy padahal sy takut, bila ayah sy yg cakap mcm tu. kata ayah,"kalau pi kedai makan mana2 ja, mesti kucing pi kat dia(yakni sy), bukan mai kat kita pon". haa nmpak tak permainannya di situ? hehe
sy pon tak tawu kenapa sy takut kucing, lagi kecik kucing tu lagi sy takut, haha pelikkan? lagi satu, sy memang tak boleh dan sangat pantang kalau kucing tu gaduh2 dan lari2, walaupun dia tak kejar sy, tp sy dah lari umpama nmpak hantu gayanya,hehe.. masa burfday sy baru ni pon rommates sy usik kucing kt sy. terkejut gila baq hanggg ~~ haha menjerit tak cukup suara la time tu, mcm histeria pon ada gak gaya tu, huhu.. seingat sy, sy pernah jatuh cinta ngan sekor kucing nih je, and hanya berani pegang dia je,. lain2 still tak berani.huhu meh kita tgok gmbar 

Ni haa kucingnya, besar kan?? menurut pemiliknya, kucing
 ni ada baka garfield, wallahu'alam..

Ni buktinya sy pegang kucing tu~~
Sebenarnya, hanya kucing yg kelabu tu je yg sy berani pegang, yg sebelah tu tak berani pegang pon..huhu ,, seriously, sy pon tak tahu macam mana sy boleh jatuh cinta ngan kucing ni, mungkin sebab sy rasa dia mcm manusia kot.. ha tawu kenapa sy ckap macam tu? sebabnya kucing ni manja sangat, dia tak suka orang2 luar pegang2 dia macam sy buat tu, huhu .. dan bila dia tak suka, dia sembam muka dia dekat jaring2 tu and sy sendiri tengok air mata dia bergenang. time tu, sy sendiri bergenang air mata jugak n terus prgi jauh sikit sbb sy tak bolh tgok, huhu.sedih kan? *ke tak sedih? haha ..tu jelah satu2nya kucing yg sy berani pegang.. and kalau nak tahu, kakak ipar sy lagi kuat fobianya terhadap kucing, kalau kucing dewasa datang lalu sebelah sy, sy ok je lagi, melainkan sbb yg kt atas td ,,lari n so on tp klaw dia, waa dr jauh pon dah tak berani dekat, huhu instinct adik ipar and kak ipar sama,,haha.. 

APEPON, walaupun sy ni seorang yg takut kucing, untuk MENYEPAK KUCING tu macam bola itu BUKAN sy. nak PUKUL kucing tu macam dia makhluk xda perasaan, tu pon BUKAN sy. setakat shuh2 tu memg sy lah, hee ..paling tak pon sy menjerit dengan penuh perasaan dan lari dengan sepenuh tenaga..haha semangat bonar.. nak sy lawan kucing tu macam ni    memg taklahh,, hehe

nak ceritakan kisah sy dgn kucing memg bnyak sgt, mcm2 kes ada, terutama zaman sekolah dulu.huhu

#sy pernah terniat nak cari kucing yg macam tu dan bela sendiri jika suatu haru nanti, sy masih hidup bujang sedangkan kengkawan lain dah ada anak,,hehe :u know what i mean:

  and   


26 comments:

puteri airyn said...

Kucing kan nakal..suka mengusik..Pastu buat-buat manja..Kak Erin suka kucing yang bersih.. kalau kucing berkurap memang fobia jugak lah.. hehe

mimi.unpredictable said...

curiosity kills the cat.

mujahidah maisarah said...

huu..takut kucing yee.. akak peminat kucing. best tgok kucing.hilang stress!

Eiqa Almond said...

kucing comelll ^_^
tp kalau yg besauu sgt tu takut gak la nk pegang, hehee
tp x de la smpai x berani..

Nur Khairiah Irwanie said...

saya dah umumkan pemenang

Rubiatul Adawiyah said...

lain orang lain cara.. saya suka comel.. sebab comel. awak fobia sebab awak buat nakal kat kucing dulu kot.. hihihi

S.K.A said...

ha3 klakar pula rasa bca entry ni =) tp yg pliknya ada seekor tu xtkot pula..pelik juga 2..wlaupun dan cuba mmg tkot juga ke?? rsanya kucing la makhluk penyayang =) comel la kucing yg dipegang tu..gemuk je..

MaWaR RinDu said...

erkk huhu rajin plak dy nak mngusik sy,, pi ngusik org lain lah,,hehe

MaWaR RinDu said...

erkk macam mana tu? tak faham la,,hihi

MaWaR RinDu said...

huhu kucing ligan sy lg stress,,haha

MaWaR RinDu said...

huhu ntah la,,dh smula jadi,,pnah cuba atasi tp x bolh..

MaWaR RinDu said...

dah pergi blog kak wanie,,,ma kasih kak :)

MaWaR RinDu said...

haha takdelah,, yg sy ingat masa kecik2 dulu, sy dgn sepupu memg takut kucing sesangat.. dan kami akan cari tempat tinggi untuk elakkan dari kucing tu, huhu xtaw lah klaw penah tp rasa mcm tak

MaWaR RinDu said...

huhu dah penah try dah, ntahlah,, susah sungguh.. dah berapa kali sy mnjerit sbb kucing pon tataw lah,. mnangis pon penah,, huhu jatuh kerusi sbb kucing pon penah jgak,,haha memg ad yg comel tp sy tak berani,huhu

Nur Khairiah Irwanie said...

comel laa kucing yg ada baka garfield tu..sy xtakot dgn kucing..lagi suka ada laaa..hehe...tp kalo kucing tu beso sgt tkut laa jgk..nnti putus jari plak..hik3.. :D

MaWaR RinDu said...

huhu kucing ni memg comel,,sy yg takut kucing ni pon jadi pelik sbbnye cepat btol sy fall kt dia,,huhu

S.K.A said...

ha3..org mcm awak sy suka usik =) bila jerit2 je sy pun gelak la..kejam kan..bukan ape, sbb sy pelik..haiwan yg comel cm2 pn boleh tkot..ok dah bca tntang ni..da faham =) tp ttp nk usik juga..hak3

MaWaR RinDu said...

hahaha kejamnya !! haha takpa,, sy banyak kawan macam abg fais, pantang nmpak kucing mulalah nak mngusik, tp sy pon sama jgak sbenarnya, kebanyakan kawn2 sy takut katak n lipas, so sy akan amik katak letak lam plastik n lipas dlm botol tp tebukkan lubang dulu, then usik dyoang,, huhu bestttttt...ahhahaha

S.K.A said...

ha3..tp sy xtkot pn semua 2 =) tkot dgn binatang berbisa dan besar je..aik?? ha3 berani pula pegang lipas n katak..pelik2..

Nur Azwa Edora said...

alalala budak tomeii ni , dengan kucing pun takut ea ?? kak dora syg kucing sgt2 , tapi bila tiba2 kat kedai makan boleh plak kucing tu hinggap atas peha .. memang kena penampo gak kucing tu .. kak dora pun trauma kalau kucing gaduh2 ,, lagi2 lalu kat kawasan kita berdiri ke apa .. seriau seyh.. hehe ^__^

MaWaR RinDu said...

haha memg pelik pon,, pernah sekali amik cicak usik kawan,, haha menjerit sampai menangis dia sebab pegang depan muka dia,, haha memg nakal zaman sekolah dulu,,huhu

MaWaR RinDu said...

haha dahsyat gilaa,,kesian kucing tu kena penampo ngan kak dora,, so PERHATIAN PD KUCING2 SEKALIAN, kalau taknak rasa penampo kak dora jgn hinggap kat peha dy ok? hahaha

Nur Khairiah Irwanie said...

xlah aza..cket je fren tu..kawan2 aza lg ramai.. :)

MaWaR RinDu said...

kita dah 3bulan baru nk dkat 100,, kira akak pndai cri follower la,,hihi

nurul harnani said...

cute nye kucing tu...

salam ukhuwah dr nanie

MaWaR RinDu said...

huhu memg cute pon :)
salam ukhwah jgak