Friday, 27 September 2013

~ Cemburu tu masih ada ~

Assalamualaikum semua..
Salam Jumaat..
Astaghfirullahalazim~
Astaghfirullahalazim~
Astaghfirullahalazim~

menggeletar tangan dek kerana cemburu..


cemburu tu masih ada rupanya, tatkala aku berjalan2 di fb someone td, aku ternampak sesuatu. yg dengan automatiknya aku terasa cemburu~
yaa aku perasan sesuatu, si dia pos yg sweet2 je sekarang..rupanya mgkin dia tgah jatuh cinta. cover photo mereka juga sama.. tiba2 mood berubah. hmmm hampir di setiap post si perempuan, ada like si dia. yaa aku mengaku, mereka lebih secocok. dua2 budak hot, dua2 sama cantik sama hensem. lagipun dyorang blajar u yg sama. aku? aku u lain.. jarak memg bnyak memisahkan, nak dibandingkan jarak mereka berdua, dekat je.. siapalah aku nak dibandingkan dgn si perempuan tu. umpama langit dgn bumi. 

dan aku sebenarnya ada hadiah nk bg kt si dia, tp since this happen, i dont know nk bg ke x. nty dia punya ehem2 salah faham plak.. hadiah sudah siap dibalut, alamat pon dah dapat.. what should i do???

yaa mungkin dy lebih layak dgn si dia, bukan aku ~~
doakan aku jd seorang yg tabah, yg boleh lupakan org yg tak pernah ingat kt aku~~

#hidup ni perlukan pengorbanan#



16 comments:

Aya Zuki said...

jodoh ditangan Allah.serahkankan kepadaNya. bersabar ye awak :)

Nur Khairiah Irwanie said...

its oke aza..keep calm & teruskan hidup.. :D
kalau jodh awk dgn dye bukn disini InsyaAllah di sana.. :)

Nur Azwa Edora said...

ALAMAK , macam mana tu , kalau kak dora , kak dora simpan je kot hadiah tu , walaupun kadang2 terkilan rasa tak dapat bg hadiah kepada orang yang ditujukan tu , kalau tengah dilamun cinta tu , kak dora rasa biar jelaa diorang berdua tu ,, kalau betul dia suka , dia masih lagi nak rapat dengan adik , biar dia yang carik adik sendiri ,, okay?? nnti kalau kita ternanti nanti , kita yang makan hati tau ... adik kuatkan semangat k???

Santan Manis said...

waaaa... kalaudah jodoh, x kemana.. Lama SM tak jalan2 sini melawat shbt lama :)

MaWaR RinDu said...

in shaa Allah,, i will try :) thenx

MaWaR RinDu said...

hmmm klaw jodoh dy dgn org lain disini, sy xmgharapkn jodoh kmi d sana :')

MaWaR RinDu said...

hmm sentap gila baca ayat kak dora,,hukhuk 'dilamun cinta' erkkk
kwn dy yg bg alamat tu suh sy bg je hdiah tu kt dy.. tp tulah,sy tgah fkir dlu jgak..

MaWaR RinDu said...

huhu tu la,,lama tak mlawat SM jgak..huhu hmm sal jodoh tu xtaw lah nk kata..

Rubiatul Adawiyah said...

kita sama.. sedih lagi.. emm.. tak tahu nak buat macam mana.. hanya mampu menangis.. :(

Niena Reen said...

kalau dia untuk akak, mungkin skrg dia tgh tersilap org. klu dia bukan untuk akak, pastinya ada yg lebih baik menunggu akak. :) biasalah tu kak..

Ida Syuhada said...

Bagi kak ida, belajarlah untuk melupakan sesorang yang tidak pernah menghargai kita. Bukan kerana kita inginkan balasan...TIDAK. Tetapi sayangilah hati dan diri kita sendiri. Kak Ida percaya Aza boleh buat tu...

Niesa said...

jodoh itu rahsia Allah...semoga awk sentiasa tabah menghadapi semua..masa akan mengubah sgala2 nya.. ^_^

niesa follow awk skali ye..

MaWaR RinDu said...

Rubiatul adawiyah : xpa,, Allah xuji klau kita tak mampu, bnyak hikmah yg sy dpt dr perpisahan ini,, awk pon msty kuat jgak,mcm tiger,,aum aummm,,huhu

Niena Reen : yeaa in shaa Allah dik,, Allah takkan amik org yg kita syg mlainkan mgantikan dgn yg lbh baik

Ida Syuhada : in shaa Allah kak, sy tawu sy boleh,,huhu betul apa kak cakap tu, lbh baik sayangi hati kita dulu..

MaWaR RinDu said...

niesa : huhu in shaa Allah,, tima kasih..yaa masa akan mengubah segalanya

S.K.A said...

he3..sma mcm sy dlu2 =) cubalah lupakn k..dlu sy lg truk..siap bt fb lain n myamar..last2 pk yg tindakan sy 2 bodoh berganda2..last lupakn cm2 je..xsgka plak boleh je terima skrg he3..ape yg berlaku pasti ada hikmahnya

MaWaR RinDu said...

S.K.A : woww dahsyatnya abg faiss,,siap menyamar lg..huhu yeaa,apepon kita perlukan masa kan?hihi nty lama2 lupa lah tuu