Saturday, 21 September 2013

Apakah ini?


Assalamualaikum, haa tak jawab dosa,,huhu
Cer tengok gmbar kt atas,
Apakah itu?
Ada ke yg tak tahu? hee
pd yg taktahu, itu namanya biji getah..
Mana ambik nih? kat tengah2 bandar camni kan, nak amik mana?huhu

Begini ceritanya, tadi ada program di lubuk manggis anjuran hisbah ummu atiyyah.. then masa jungle trekking, ternampak biji getah, lalu aku pun ambikla..huhu kenapa aku ambik? sebabnya ia mengingatkan aku pda zaman persekolahan dulu,. Masa tu sekolah menengah (maktab mahmud), ada satu ketika tu, ketika musim banyaknya biji getah ni, aku n the gang kutip biji getah ni bebanyak, dan lepas tu kami jual, haa kenangan tu, masing2 masuk dlm hutan depan asrama sambil bawak satu plastik untuk kutip. dan duit yg kami dapat tu kami kumpul untuk majlis reunion selepas tu..huhu bijak kan cara kami cari duit? hahaha *joke ja* 
 Tapi dulu masa sekolah rendah pon aku dgn kawan2 kampung aku kutip biji getah ni untuk jual. masa tu hasil jualan masuk duit poket sendiri la... huhu ada la dlm 2 3 hinggit, tp klaw dh nama budak ni, dapt banyak tu pun dah syok dah kan? huhu apapun, tu suma kenangan, zaman la ni, ada lagi ka yg buat macam ni ha? hmm and korang sendiri, ada tak kenangan kutip biji getah ni? huhu kongsi sikit ;)
Tima kasih membaca~ wassalam.


4 comments:

S.K.A said...

aik?????? ada org jual ke biji getah?? orang beli bt ape eh?? hu3 berani ambil..kn berhantu tak thu :D

MaWaR RinDu said...

haha xbrani punya klaw xmnx izin.. sy n kwn jaga blakang masa g lubuk manggis tu, jalan skali dgn abg yg dtugaskan jga kitorang, then bila tnya dy, dy cakap bolh je ambik..huhu so ambik laa...
ntah lah jgak dyorg bt ap,, tp budak2 zamn ktorg rajin a kutip dan jual..yg pntg duit,,haha

S.K.A said...

ha3..berani pulak ye :D nnti mimpi bukan2 xthu..mmpi kucing kejar..hak3, gurau je =) xthu pulak ada org jual biji 2

MaWaR RinDu said...

aik bukan abg fais pon asal kedah ke? huhu xtahu xpe,,skarg dh tahu kan??
berani kucing kejar sy,, sy kejar balik ada la,,hahaha
sy xtakut mcm abg fais,,ngeh3