Wednesday, 26 June 2013

# Pengorbanan #



Kalau kita tak mampu untuk membahagiakan dia , cubalah untuk memberi peluang kepada yang lebih layak untuk membahagiakannya. Itulah yang dinamakan PENGORBANAN..

Dalam hidup ni, mesti akan ada perkara yg perlukan PENGORBANAN. Nak berjaya, perlukan pengorbanan. Begitu juga jika kita nak rasa bahagia, berkorbanlah walau ianya sukar. Pernah dengar ayat ni " Bila orang yg kita sayang tu bahagia(walaupun bukan dgn kita,tp atas pengorbanan kita) , in shaa Allah kita pon akan bahagia". Tak perlulah kita nak paksa orang ntuk terima kita sedangkan kita tahu hati dy bukan dgn kita. Dan tak perlu jugak nak berdendam atas apa yg terjadi. Marah itu mungkin akan hadir,tapi elakkan dendam oke ? :) Pasti ada hikmahnya mengapa kita yg terpilih ntuk rasa perasaan tu kan? Mungkin Allah nak hadirkan seseorang yg betul2 sayang kita macam kita pernah sayang seseorang. Tapi mungkin masanya belum tiba, sabar k awak2 suma :) Akan ada masa Allah kurniakan kebahagiaan itu. Derita tak selamanya, pasti akan muncul jua bahagia. Remember ! Allah xpernah zalim dgn hamba-Nya. Mungkin ni ujian semata-mata. Tunaikan kewajipan kita yg perlu kita laksanakan dulu, then bila dah tiba masa, in shaa Allah , akan dipermudahkan semuanya, berkat kesabaran kita jugak. Belajarlah dari kesilapan. Allah tegur tanda Allah sayang :D
# Lupakan perkara yg lalu, mulakan hidup baru dengan harapan yg baru :) #

Salam Perjuangan !!






2 comments:

Nao Mei said...

Tiada hidup yang takde pengorbanan....pergorbanan itu indah seandainya diselitkan keikhlasan hati....insyaAllah :)

MaWaR RinDu said...

hmm btul :) yg penting ikhlas..ikhlas melakukan apa saja kerana Allah :D pasti mendapat keredhaanya in shaa Allah :)